5. B, Učíme se venku – lidské tělo

Dne 1.6. v rámci projektu Učíme se venku jsme se s dětmi z 5.B opět vydali učit ven. Proč vůbec chodit ven? Nejen, že to děti baví, ale také to zvyšuje jejich zájem o učení. Co se naučíme skrze zážitky venku se v mozku ukládá hlouběji a snadněji se vybavuje. Kontakt s přírodou zlepšuje pozornost a soustředění. Redukuje nemoci, podporuje zdraví dětí, popř. pomáhá snižovat obezitu.

Co já, jako učitel oceňuji na metodě Učíme se venku? Krom již zde zmíněných pozitiv oceňuji možnost venku rozvíjet nejen své znalosti, ale současně i emoční a sociální inteligenci. Snižují se důvody ke vzniku agresivity a násilí.

Po tom, co jsme se dnes rozdělili do skupinek a s dětmi jsme společně diskutovali nad výhodami a nevýhodami učit se venku, jsem byla velmi mile překvapena, kdy děti zmiňovaly velkou spokojenost s prací ve skupinkách. Děti se mezi sebou učí komunikovat a řešit společné problémy.

Samozřejmě je také důležité učit se i v lavicích. Proto je dobré tyto metody učení různě střídat.

Jak se říká, všeho s mírou.

Dětem se práce velmi povedla. Velmi je chválím za bezproblémovou spolupráci ve skupinkách, a tak si kromě dobrého pocitu a nálady z hodiny odnáší i jedničku.

 

Mgr. Nikola Dědková, 5. B