zveřejněno 5.června 2024
- Vedoucí školní jídelny: Anna Janusová
- Vedoucí kuchař: Karla Šrámková
- Telefon: 736 483 068
- E-mail: jidelna@zslada.cz
- Zásady provozu školní jídelny se řídí Vyhláškou č. 107/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů a hygienickými předpisy. Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici v kanceláři školní jídelny. Strávník má nárok na oběd, jen pokud má na svém kontě obnos, který plně pokryje cenu oběda. Nesnědené jídlo strávník musí vrátit společně s použitým nádobím na určené místo.
- Jídelní lístek sestavuje vedoucí školní jídelny ve spolupráci s vedoucím kuchařkou podle zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin. Je sestavován obvykle na měsíc dopředu a vyvěšen ve školní jídelně, případně na webu školy. Schvaluje ho ředitel školy.
- Provoz školní jídelny
- Provozní doba: 6,30 – 15,00 hodin
- Výdejní doba pro žáky a zaměstnance: 11,40 – 14,00 hodin
- Výdejní doba pro cizí strávníky: 11,40 – 14,00
- Výdejní doba pro výdej do jídlonosičů: 11,25 – 11,40 hodin
- Dohled nad žáky vykonávají učitelé podle stanoveného rozvrhu, který je vyvěšen ve školní jídelně. Strávníci jsou povinni řídit se provozním řádem, pokyny vedoucí školní jídelny, dohlížejícího pracovníka a kuchařek. Strávníci se chovají při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování.
- Mimořádný úklid jídelny během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj atd.) zajišťuje pomocná síla školní jídelny.
- Výše úhrad stravného stanoví vedoucí školní jídelny, která je povinna se řídit výživovými a finančními normami, které jsou uvedeny ve Vyhlášce č. 107/2005 Sb., § 5, odst. 1, 2., ve znění poslední úpravy vyhláškou č. 272/2021 Sb. Strávníci jsou zařazeni do kategorií podle věku, kterého ve školním roce dosáhli. Podle věku strávníka jsou upraveny i výživové a finanční normy.
- Stravné (výše uvedené ceny byly upraveny s platností od 1. 9. 2022)
- žáci ve věku 6 – 10 let 30,- Kč
- žáci ve věku 11 – 14 let 35,- Kč
- žáci ve věku 15 – a více let 43,- Kč
- zaměstnanci 43,- Kč (příspěvek FKSP 10,-Kč)
- zaměstnanci bývalí (důchod) 43,-Kč
- Cizí strávníci 79,-Kč
- Cizí strávníci (soc.program) 78,-Kč
- Žáci ZŠ Klíč 11 - 14 let 50,-Kč
- Žáci ZŠ Klíč 15 a více let 58,-Kč
- Studenti SŠ Klíč 58,-Kč
- Zaměstnanci ZŠ,SŠ Klíč 79,-Kč
- Platba stravného
- Placení se provádí bezhotovostně na účet školní jídelny 225754831/0600 převodním příkazem z Vašeho účtu
- Splatnost do 25. dne v předcházejícím měsíci, variabilní symbol je vždy osobní číslo, která Vám přidělí vedoucí školní jídelny
- Stravné se platí formou záloh (například stravné na měsíc září se platí už v měsíci srpnu)
- Vyúčtování přeplatků se provádí v červenci.
- Žáci ZŠ klíč, studenti SŠ Klíč platí zpětně za uplynulý měsíc na svých domovských školách.
- Složenkou (jen výjimečně)
- strávníci dostanou do 15.tého dne v měsíci složenku na následující měsíc. Ve složence jsou odečteny odhlášené obědy k datu vydání složenky. Při úhradě složenkou se platba na účtu školní jídelny objeví až za 3 dny, proto předkládejte ústřižek zaplacené složenky v kanceláři ŠJ nejpozději den před začátkem měsíce.
- Strávník, který včas nezaplatí, /nejpozději den před začátkem stravování/je z oběda automaticky odhlášen.
- Přihlášky ke stravování si strávníci vyzvednou u vedoucí školní jídelny (na každý školní rok je nutné se vždy přihlásit znovu), popřípadě ji vyplní elektronicky na webu.
- Žáci a zaměstnanci školy mají nárok na jeden oběd denně za dotovanou cenu v případě, že se účastní vzdělávacího procesu.
- Školní jídelna umožní odběr obědů v rámci školního stravování (za dotovanou cenu) i žákům, kteří se povinně vzdělávají distančním způsobem. Jídlo se v takovém případě vydává do jídlonosičů a jen osobě, které nebyla nařízena karanténa ani zakázána přítomnost ve škole. Výdej jídla se provádí v čase 11.25 - 11.40 hod.
- Odhlášky ze stravování
- Odhlášky ze stravování pro den následující se přijímají nejpozději do 14,00 hodin osobně nebo telefonicky na čísle – 736 483 068
- Na www. strava.cz nebo mobilních aplikacích
- Prostřednictvím čipu na terminálu ve školní jídelně
- Na webu školy
- První den neplánované nepřítomnosti žáka ve škole se pro účely této vyhlášky považuje za pobyt ve škole. Ostatní obědy jsou rodiče povinni odhlásit.
- Za neodhlášený oběd v době absence (nemoc, rekreace, apod.) je strávníkovi účtována plná nedotovaná cena (cena cizího strávníka)
- Čip
Čip obdrží strávník v kanceláři školní jídelny zdarma při přihlášení ke stravě a po zaplacení stravného. Jeho ztrátu je ve vlastním zájmu povinen okamžitě ohlásit v kanceláři školní jídelny. Při ukončení stravování je povinen čip vrátit. Při ztrátě čipu je za vydání nového čipu účtován poplatek 100,-Kč.
- Stav konta lze zjistit:
- osobně - v kanceláři školní jídelny (v pracovní dny od 8,00 hodin do 12,00 hodin, pro žáky vždy od 9,40 do 9,55 v kanceláři vedoucí školní jídelny nebo na základě telefonické domluvy)
- e-mailem – jidelna@zslada.cz
- internetem – www.strava.cz (nutno aktivovat u vedoucí školní jídelny)
- Registrace služby
- u vedoucí školní jídelny obdržíte číslo zařízení k přihlášení pro objednání stravy na internetu. Zároveň si zvolíte vaše jedinečné přístupové jméno (uživatele) a heslo.
- uživatel – může obsahovat čísla a písmena bez diakritiky.
- můžete též zadat e-mailovou adresu, na kterou Vám systém může zasílat tyto zprávy:
- Potvrzení objednávky
- Nedostatečná výše konta
- Neodebraná strava
- Měsíční přehled
- Při zřízení služby můžete určit, které z těchto zpráv si přejete zasílat.
- Heslo, e-mail i zasílané zprávy můžete kdykoliv později změnit po přihlášení do systému v sekci Nastavení uživatele.
- Objednání stravy
- Od následujícího dne po registraci lze objednávat stravu na adrese www. strava.cz www.zslada.cz v sekci „Školní jídelna“
- Zde zvolte v sekci „Strávník“ položku „Objednávání stravy“
- Vyplňte a potvrďte položku „číslo zařízení“ (naše škola má číslo 0049)
- V dalším dialogu zvolte „Přihlášení uživatele zařízení“.
- Vyplňte a potvrďte položky „uživatel“ a „heslo“, které jste si zvolili při registraci.
- Pro objednání stravy potvrďte položku „Objednání stravy“. Proveďte požadované změny svých přihlášek a odhlášek.
- Změny nezapomeňte uložit potvrzením položky „Odeslat“.
- Ze systému se odhlaste potvrzením položky „Odhlášení uživatele“.
- Prostřednictvím čipu na terminálu ve školní jídelně
- Vyúčtování na konci školního roku bude provedeno u každého strávníka na základě jeho pokynů s těmito možnostmi:
- nechat na kontě zůstatek pro příští školní rok (automatické řešení pro plátce složenkou)
- převést zůstatek na vlastní konto,
- převést zůstatek na konto sourozence,
- vyzvednutí zůstatku v hotovosti v dohodnutém termínu.
- Doba prázdnin, případně mimořádného ředitelského volna - V těchto dnech jídelna až na výjimky nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen. O těchto termínech strávníci budou s předstihem informováni na nástěnce ve školní jídelně.
- Dotazy, připomínky k jídelnímu lístku či provozu školní jídelny mohou strávníci sdělit vedoucí školní jídelny a řediteli školy.
- Odnášení nádobí a zbytků jídel ze školní jídelny je přísně zakázáno!
- Kromě v textu uvedených práv a povinností platí ve školní jídelně školní řád.
Přílohou provozního řádu je vypočítaná kalkulace mzdových a režijních nákladů na jeden oběd, která je uložena u vedoucí školní jídelny.
5.června 2024
PhDr. Radek Častulík, ředitel školy