Od dominika.holubova |
solc

Do naší školy opět zavítal Mgr. Petr Šolc, uznávaný etoped a školní terapeut z Libereckého kraje, se kterým dlouhodobě spolupracujeme. Tentokrát se věnoval žákům šestých ročníků, kteří právě procházejí náročným přechodem z prvního stupně základní školy a adaptují se na nové učitele, prostředí i způsob výuky.

Důležitým momentem setkání byla spolupráce třídních učitelů i s paní asistentkou. Společně s dětmi jsme hráli hry zaměřené na stmelování kolektivu, vzájemné poznávání a budování důvěry. Protože máme ve třídách i žáky s OMJ, plno her bylo zaměřených na budování respektu a tolerance. Vyzkoušeli jsme si práci v kruhu, zahráli si Vyzvědače, Klíčníka a další aktivity. Zjišťovali jsme, jakou roli by kdo měl při plavbě na moři – kdo by byl kapitánem lodi, kdo spolubydlícím v kajutě. Snažili jsme se také citlivě pojmenovat bolavá místa v naší třídě, například tím, že jsme pokládali ruce na ramena spolužákům, kterým se ostýcháme něco sdělit.

Cílem těchto aktivit bylo nejen podpořit vztahy mezi žáky, ale také posílit jejich komunikaci, spolupráci a celkovou atmosféru ve třídách. Součástí programu byly i rozhovory, neformální socializační hry a sociometrická šetření, která nám pomohou lépe porozumět dynamice nově vznikajících třídních kolektivů.

Na tuto práci navážeme i v rámci třídnických hodin, kde budeme dál rozvíjet témata spolupráce, důvěry a vzájemného respektu. Věříme, že pravidelná péče o vztahy ve třídě má zásadní vliv na pohodu žáků i jejich školní úspěšnost.

Velmi si vážíme možnosti být s našimi žáky v neformálním prostředí, naslouchat jim a navazovat s nimi hlubší vztahy. Děkujeme Petru Šolcovi za jeho citlivý přístup, energii a inspirativní spolupráci.

Mgr. Petra Piteková Šulcová, Ing. Luboš Špičák - třídní učitelé