Od dominika.holubova |
projekt2

Český zákon ekosystém definuje jako „funkční soustavu živých a neživých složek životního prostředí, jež jsou navzájem spojeny výměnou látek, tokem energie a předáváním informací a které se vzájemně ovlivňují a vyvíjejí v určitém prostoru a čase.“

Toto by se dalo říci i o jednotlivých třídních kolektivech v naší škole při tvorbě celoškolního projektu: Ekosystémy.

15. října všechny třídy naší školy usilovně pracovaly na školním projektu, který se stal již pevnou součástí našich akcí.

Jak bylo řečeno, letošní téma se dalo velice dobře rozvést na spoustu malých i velkých ekosystémů. Například rybník, moře, řeka, louky, parky, pouště, tropické lesy…

Žáci se svých úkolů zhostili velice dobře. Hledali informace na internetu, v knihách, v mapách.

Všichni byli jak pracovití mravenečci v jednom třídním ekosystému. Malovali, lepili, vytvářeli makety pouští. Dokonce vymýšleli i básničku. Třída 6. B se měla např. vypořádat s parky. Proto nejprve prošla českolipský park, vyfotila si zajímavosti a ve škole v práci nad tímto úkolem pokračovala.

To však stále nekončí. 16. října, tedy den následující, si paralelní třídy vyměnily své výsledky práce a pochlubily se vzájemně svými výtvory.

Projektový den se nám vydařil. Důležité však je, že jeho hlavním cílem je společná práce celého třídního „ekosystému“.

Mgr. Alena Hladoniková

 

A jak se dařilo třídě 2. A?

Naše třída -2.A si vybrala téma: RYBNÍK.

Co se nám nejvíce líbilo? Hra na rybáře -v rybníku jsme lovili ryby. Kvíz o rybách: Ryby našich vod. Básnička od Michala Černíka: Kde je žába doma? Hra: Všechno lítá co peří má… Poznávačka zvířat u vody. Skupinová práce: rostliny a zvířata u rybníka.

Ve středu jsme projektový den ukončili koláží: Rostliny a zvířata žijící u rybníka

Mgr. Ilona Hurčíková